AdBlue
AdBlue-lisaaine Neste jaamadest
Neste D-jaamades müüdav lisaaine AdBlue aitab vähendada kulutusi SCR-mootoriga veokite ja busside kütusele. Kui vajalikud ained on saadaval ühes ja samas kohas, vähendab see klientide ajakulu. Lisaainet saab tankida mugavalt püstolist järgmistes Neste jaamades:
Tallinnas ja Harjumaal:
Neste Vesse, Peterburi tee 52
Neste Peterburi tee, Peterburi tee 99
Neste Suur-Sõjamäe, Suur Sõjamäe 35c
Neste Laagri, Laagri, Pärnu mnt 556c (olemas sõiduauto püstol)
Neste Luige, Luige alevik
Neste Keila D-jaam, Paldiski mnt 35/4
Neste Iru, Narva mnt 219, Viimsi (olemas sõiduauto püstol)
Neste Jüri, Uus-Ringi tee 1, Jüri alevik
Neste Sõle, Sõle 25a, Tallinn (olemas sõiduauto püstol)
Tartus
Neste Ringtee, Ringtee 52
Neste Ropka, Võru 244
Pärnus
Neste Riia mnt, Riia mnt 110C
Neste Niidu, Niidu 9, Pärnu (olemas sõiduauto püstol)
Neste Rapla, Tallinna mnt 1, Rapla (olemas sõiduauto püstol)
Neste Viljandi, Tallinna mnt 97D
Neste Sillamäe, Tallinna mnt 9B
Neste Mäo, Järva maakond, Mäo, Lõigendi
Neste Haljala, Metsvindi tee 1B, Haljala
Neste Võru D, Pikka 6, Võru
Mis on AdBlue?
AdBlue on ISO- ja DIN standardite järgi toodetud karbamiid-vesilahus, mille kasutamine vähendab ohtlike heitgaaside väljutamist, parandades seoses sellega õhu kvaliteeti.
Millised sõidukid seda vajavad?
AdBlued kasutatakse uutes SCR-tehnoloogiaga varustatud veokites ja bussides. SCR tuleb sõnadest selective catalytic reduction, mis tähendab valikulist katalüütilist vähendamist. SCR-katalüsaator paigaldatakse raskeveokite diiselmootori väljalasketorustikku. Katalüsaatori tegevus eeldab AdBlue lisaaine olemasolu, mida pihustatakse heitgaasi hulka enne katalüsaatorit. Selle jaoks varustatakse sõidukid lisaks tavalisele kütusepaagile ka 80-120-liitrise AdBlue paagiga.
Kuidas AdBlue kulusid kärbib?
SCR-süsteemi abil suurendavad autotootjad ka diiselmootori soojuskasutegurit. SCR-mootori puhul võib keskenduda põlemisprotsessi optimeerimisele ja maksimumvõimsuse saavutamisele. Katalüsaator lahustab lämmastikoksiidi AdBlue abil lämmastikuks ja veeks, selle kulu on umbes 4-5% diislikütuse kulust. Tänu mootori optimeerimisele on SCR-auto küttekulu väiksem kui samasse klassi kuuluvate ja samade keskkonnanäitajatega autodel. Kogemuste põhjal võib öelda, et lõppkasutaja kulutused vähenevad.
AdBlue ja euronõuded?
AdBlue abil on olnud võimalik heitgaaside järeltöötlemise käigus täita nii EURO IV nõudeid kui ka 2009. aastal jõustunud Euro V keskkonnanormide nõudeid. Enamus autotootjaid nagu IVECO, Daimler Chrysler, DAF ja Volvo/Renault kasutavad uute keskkonnanormide täitmiseks samasugust lahendust.
Rohkem infot leiad AdBlue kataloogist.