Neste äpp: Küsimused ja vastused
1.1. Mis on Neste äpp ja kuidas selle leiad?
Neste äpp on turvaline ja mugav mobiilirakendus, mis võimaldab Neste jaamades tasuda tankimise eest panga deebet- või krediitkaardiga (Visa või Mastercard) ja Neste era- või ärikliendi maksekaardiga. Neste äpi saad alla laadida Google Play või App Store’ist sisestades otsingusse "Neste".
1.2 Kuidas Neste äpp töötab?
Neste äpi kasutamiseks pead esmalt selle alla laadima enda nutiseadmesse. Äpi kasutamise eelduseks on toimiv andmeside. Äpi kasutamiseks tuleb end esmalt autentida Mobiil-ID/Smart-ID (eraklient) või siestades pangakaardi andmeid, et näeksid üldinfot, tanklate asukohti, pakkumisi ja oma tulevaste ostude ajalugu. Neste äpi kaudu maksetehingu tegemiseks on kasutajal vajalik sisestada makseviisi pakkuja poolt nõutud kinnitused, sh isiklik Neste äpi PIN-kood. Pakkumised kuvatakse kui nutitelefoni asukoha ligipääs on sisse lülitatud.
1.3 Kas mul on võimalik Neste äppi kasutada igasuguse mobiiliseadmega?
Neste äpp töötab nutitelefonides operatsioonisüsteemi platvormidel:
• iPhone: iOS 17 või uuem
• Android: versioon 6 või uuem
1.4 Kas tankida saab pangakaardiga?
Jah, teenust on võimalik kasutada eraisiku või ettevõtte panga deebet- või krediitkaardiga (Visa või Mastercard).
1.5 Kas tankida saab Neste eraisiku maksekaardiga?
Jah, teenust on võimalik kasutada Neste eraisiku maksekaardiga.
1.6 Mis on Neste kasutajakonto?
Neste kasutajakonto on Neste maksekaardi iseteeninduse kasutajakonto. Kui oled juba Neste isteeninduse kasutaja saad sama kasutajatunnuse ja parooliga äppi sisse logida. Kui Sa ei ole veel iseteeninduse kasutaja, saad registreerida end ka äpis ning samade kasutajaandmetega iseteenindusse hiljem sisse logida.
1.7 Kas äppi saab kasutada maksefunktsiooni lisamata?
Äpi kasutamiseks tuleb end esmalt autentida. Ilma maksefunktsiooni lisamata seda kasutada ei saa. Maksefunktsiooni lisamiseks peab sul olema kas eraisiku või ettevõtte panga deebet- või krediitkaart (Visa või Mastercard) või kehtiv Neste maksekaart. Pärast autentimist, saad vaadata üldinfot, tanklate asukohti, pakkumisi jne.
1.8 Mis keeltes saan Neste äppi kasutada?
AppStore´s on Neste äppi tutvustav lehekülg inglise keeles, Google Play poes inglise ja eesti keeles. Rakendust ise saab kasutada eesti-, soome-, inglise-, rootsi-, läti- ja leedukeelsena. Selleks, et äpp eestikeelseks muuta, tuleb telefonis liikuda järgnevalt: Android: SEADED>ÜLDISED SEADED>KEEL; iOS: LISAKS>KEEL (keele muutmiseks peab äpi taaskäivitama).
2. Mobiilimakse
2.1 Mis on mobiilimakse?
Mobiilimakse on lihtne, kiire ja mugav makseviis. Mobiilimaksega saad oma mobiiltelefoni kasutades tasuda tanklas pangakaardiga või Neste eraisiku maksekaardiga tangitud kütuse eest. Tangitud kütuse hind lisatakse sinu maksefunktsiooniga seotud deebet-, krediitkaardile või Neste maksekaardi arvele.
Deebet- ja krediitkaardile lisandunud kulu võetakse kaardikontol olevast summast kohe maha.
Neste maksekaardiga tankides saadetakse iga kuu alguses arve/väljavõte, millel kajastuvad kõik eelmisel kuul maksekaardiga tehtud ostud. Ka soodustust näed koondarvel, mitte tanklakviitungil. Neste virtuaalkaardiga tehtud ostusid ja arveid saab jälgida Neste iseteeninduses.
2.2 Kas mobiilimakse asendab Neste jaamades traditsioonilisi makseviise?
Mobiilimakse on pigem uus makseviis lisaks juba olemasolevatele makseviisidele, see ei asenda neist ühtegi.
3. Äpi kasutamisega alustamine
3.1 Kuidas mobiilimaksega alustada?
Alustamiseks vali riik, kus peamiselt teenust kasutad. Seejärel registreeru uue kasutajana ees- ja perekonnanimega, e-mailiga, määra parool ja registreeru. Mobiilimaksega tuleb end autentida ning sul peab olema kas eraisiku või ettevõtte deebet- või krediitkaart (Visa või Mastercard) või kehtiv Neste maksekaart. Pangakaardiga autentides vajab teenus tuvastust pangakaardi numbriga. Erakliendist maksekaardi omanik saab autentida end Mobiil-ID või Smart-ID kaudu.
Neste eraisiku maksekaardiga autentimiseks peab sul olema kehtiv maksekaart. Neste eraisiku maksekaardi kasutajaile antakse maksefunktsioonile juurdepääs pärast elektroonilist isikutuvastust. Autentida saab end Mobiil-ID või Smart-ID kaudu, misjärel teenus tuvastab Sind ning saad hakata rakendust kasutama. Rakendusse sisselogimiseks tuleb valida ka isiklik PIN. Sellega kinnitad mobiilimakse. Kinnita PIN kood uuesti ja alusta Neste äpi kasutamisega. Mobiilimakse kasutamiseks kinnita, et soovid alustada kasutamist. Tankimise alustamiseks vajuta äpil olevat "Alusta tankimist" nuppu, vali õige tankur, nõustu maksetehinguga ning alusta tankimist.
Ärikliendi virtuaalkaardi lisamine algab iseteenindusest. Telli uus virtuaalkaart Neste.ee iseteeninduses, täida andmeid ning märgitud telefoninumbrile saabub aktiveerimiskood. Aktiveerimiskoodi sisestad omakorda Neste äppi.
3.2 Kuidas saan äpis kasutatavat pangakaarti muuta?
Kui kasutad äpis makseviisina panga deebet- või krediitkaarti, vali seadetes maksekaardid/makseviisid, vali soovitud kaart ning vajuta "eemalda kaart", seejärel vajuta nuppu “lisa uus maksekaart”. Pane tähele, et ostuajalugu on kaardipõhine. Seega, kui eemaldat kaarti, kaob ka ajalugu.
3.3 Kas saan äpis Neste eraisiku maksekaarti tellida?
Neste eraisiku maksekaardi lepingut ei saa vormistada Neste äpi kaudu. Sul peab olema kehtiv plastikust maksekaart. Olemasoleva kliendina võimaldab teenus pärast registreerumist maksefunktsioonile juurdepääsu. Maksekaarti saab hakata kohe kasutama reaalajas, kuid mõnikord võib rakendus vajada andmete käsitsi töötlemist. Veateadete esinemisel tuleb ühendust võtta klienditeenindusega, et maksefunktsiooni saaks esimesel võimalusel kasutusele võtta. Kui Sul veel ei ole maksekaarti, siis telli esmalt füüsilist maksekaarti ning sulle tekitatakse automaatselt äpi jaoks paralleelselt virtuaalne maksekaart.
3.4 Kuidas saan valitud PIN-koodi muuta?
Äpi seadete all leiad kasutaja andmed>turvalisus, kus on võimalik PIN-koodi muuta. Kui oled PIN-koodi unustanud, pead äpist välja logima ning pärast sisselogimist maksefunktsiooni uuesti lisama.
3.5 Ma ei saa deebetkaarti äppi lisada. Miks?
1) Veendu, et kaardi andmed on õigesti sisestatud ja internetiostud aktiveeritud.
2) Kontrolli oma internetipangast, et sinu kaardil ei oleks internetis tehtavate väljamaksete limiiti.
Mõnede üksnes internetimakseteks mõeldud virtuaalkaartide puhul on iga makse vaja valideerida ning seepärast võib Neste mobiilimakse funktsioon olla tõkestatud. Täpsema teabe saamiseks pöördu kaardi väljastaja ehk oma panga poole.
3.6 Ma ei saa Neste maksekaarti äppi lisada. Miks?
Sellisel juhul ei ole sul kehtivat Neste eraisiku maksekaarti. Selleks, et saaksid Neste eraisiku maksekaardiga maksta veendu, et leping on kehtiv ning kaart avatud. Lisaküsimuste tekkimisel pöördu Neste klienditeeninduse poole või vaata oma kaardikonto seisu iseteenindust.
3.7. Miks ma ei saa Smart-ID'ga sisse logida ning PIN koodi sisestada?
Kui Smart-ID abil e-keskkonda sisselogimisel ilmub veateade, et sellist kasutajakontot ei ole olemas, siis ilmselt puudub Sul Smart-ID konto. Smart-ID kasutamiseks laadi alla ja installeeri Smart-ID nutirakendus, mille saad App Store või Google Play kaudu. Seejärel tee lõpuni konto registreerimine ja autoriseerimine. E-teenustesse sisse logides kontrolli, et oleksid kõik andmed korrektselt sisestanud (oma kasutajanime, Smart-ID konto jne). Selleks et Smart-ID teavitused töötaksid peab olema Smart ID rakendus taustal avatud ning oma profiiliga nutiseadmesse sisse logitud.
3.8 Miks näitab pangakaart teenustasu, kuigi ma ei ole kütust tankinud?
Mõned pangad arvestavad tasu kaardi kasutuselevõtu või kaardi aktiveerimise kinnituse eest. Igal juhul tagastatakse igasugune taoline summa sinu kontole. Mitte üheski etapis ei kandu see raha üle Nestele.
4. Tankimine ja selle eest tasumine
4.1 Kas teenuse kasutamise eest peab maksma?
Neste äpi allalaadimise või kasutamise eest eraldi tasu ei arvestata. Ainukesed tasud on tavalised operaatoritasud lisaks andmeedastustasule, mida mobiilioperaator arvestab. Kui kasutad oma mobiilimakseteks deebet- või krediitkaarti, siis ei arvestata ka eraldi tasusid selle eest.
4.2 Kas Neste äppi kasutades saab tankida igas Neste jaamas?
Neste mobiilimaksed toimivad kõikides jaamades üle Eesti/Soome/Läti/Leedu. Kasutades Neste äpis leiduvat tanklate funktsiooni, leiad kergesti üles tanklad, kus mobiilimakseid saab teha.
4.3 Kas tankimisalal tohib mobiiltelefone kasutada?
Jah tohib, samuti tohib mobiile kasutada tankurite lähedal. Selleks, et saaksid täielikult keskenduda tankimisele.
4.4 Kas pangakaardiga maksete tegemiseks saab ostulimiiti muuta?
Jah, saab. Krediit- ja deebetkaardi maksete tegemiseks mõeldud ostulimiiti saad muuta Neste äpi halda kaarte/makseviisid valikutest enne tankimise alustamist. Kliki “määra limiit”/"ostulimiit" ja salvesta. Vaikimisi on järgmise tankimise jaoks salvestunud viimane maksesumma. Alla 10 EUR ostulimiiti valida ei saa.
4.5 Kas Neste eraisiku maksekaardiga maksete tegemiseks saab ostulimiiti muuta?
Jah saab. Neste eraisiku maksekaardi ostulimiiti saad muuta Neste iseteeninduses. Selleks loo konto kui seda veel ei ole või logi olemasoleva kasutajana sisse. Mine Kaardid/Kaardi limiidid ning määra kuulimiit või päevalimiit.
4.6 Mida peab tankuri juures tegema enne tankimisega alustamist?
Ava telefonis Neste äpp. Kui sa ei ole veel tanklasse jõudnud, vali tanklate nimekirjast sobiv jaam ning sõida vabale tankuriväljakule. Veendu, et terminal on vaba ja tankuri ekraanil tekst “Tere tulemast”. Vajuta äpis “Alusta tankimist” ja vali õige tankuripool, mille juures asud. Kinnita makse oma PIN-koodiga. Võta püstol ning alusta tankimist. Jälgi ohutust – kasuta oma mobiili vaid siis, kui auto seisab.
4.7 Kas pärast kütuse ostu saan tankurialalt ka kviitungi?
Mobiilimaksega tehtud ostude kohta saadab äpp elektroonilise e-kviitungi. Neste Äpiga tasutud ostutehinguid näed rakenduses vahekaardil "Ajalugu". Tankimise e-kviitung tekib vahetult pärast mobiiliäpis vahekaardil “Ajalugu”, mis on ka juriidilises mõttes kehtiv kviitung. E-kviitungit on võimalik jagada e-maili, SMS teel või saata Facebooki, Messengeri, Notes´i, Skype, Instagrami, Google Drive vm keskkonda, mida parasjagu kasutad.
Soovi korral saad pärast tankimist tankuriga ühendatud makseterminalist välja trükkida ka paberkviitungi, milleks toimi nii nagu kaardimaksega.
4.8 Kas on turvaline tasuda kütuse eest nutitelefoniga?
Jah, on. Mobiilimakse kasutamiseks pead oma isiku kindlasti autentima. Iga tankimine tuleb kinnitada sinu enda valitud PIN-koodiga.
4.9 Kas mobiilimaksega saab tasuda ka muude ostude eest peale kütuse?
Jah, Neste iseteenindusjaamades saad lisaks bensiinile ja diiselkütusele tankida ka klaasipesuvedelikku. Uudsete Neste klaasipesutankurite abiga saad klaasipesuvedelikku tankida äpiga nii palju kui pesuvedeliku paaki mahub. Klaasipesutankur on mugav ning keskkonnasäästlik. Pista vaid klaasipesuvedeliku tankuri püstol otse pesuvedeliku paaki ning tangi vajalik kogus ja tasu selle eest äpiga.
4.10 Kas mobiilimakset saab kasutada ka partnerite juures maksmisel?
Kahjuks mitte. Hetkel saab mobiiliga maksta vaid kütuse/klaasipeduvedeliku/elektrilaadimise ostmisel/aktiveerimisel mobiilimakseid toetavates jaamades.
4.11 Kui kasutan mobiilimakset, kas siis teen tankimise eest ettemakse.
Panga deebet- ja krediitkaardilt võetavad tasud arvestatakse kaardilt koheselt ja vahetult pärast tankimist.
Neste maksekaart on krediitkaardi- või ettemaksu funktsiooniga. Neste eraisiku krediitkaardi puhul anname igakuist krediiti valitud summa ulatuses. Tagasi tuleb maksta ainult kord kuus. Kui juhtub, et tankida pole võimalik, siis põhjusel, et krediidilimiit või ettemaks on otsa saanud ning äpiga tankimiseks tuleb teha oma Neste kontole ettemakse. Makse tegemiseks kasuta kindlasti viitenumbrit. Makse saajaks on Neste Eesti AS.
4.12 Kuidas ma tean, millise tankuri juurde pean sõitma, kui soovin tankimise eest tasuda mobiilimaksega?
Mobiilimakseid toetavates Neste jaamades saab mobiiliga tasuda kõikide tankurite juures. Veendu, et seisad õige tankuri juures.
4.13 Kuidas on lugu pettustega – kas keegi teine saab minu kulul tankida, kui kasutan mobiilimakset.
See on äärmiselt ebatõenäoline, kuigi võimalik, kui Neste äppi kasutades aktiveerid juhuslikult mõne teise tankuri, mitte selle, mille juures sinu auto seisab. Juba kasutusel oleva tankuri aktiveerimine ei ole võimalik. Soovitame tankimise äpi kaudu aktiveerida alles siis, kui oled vaba tankuri juurde sõitnud ning selle numbri ja jaama nimetust üle kontrollinud.
4.14 Kas pangakaardiga tankides saan äppi lisada Neste sooduskaardi?
Jah, äppi on võimalik lisada ka Neste sooduskaart, millega võidad püsivalt 2,5 senti igalt tangitud liitrilt Eestis. Kaardi lisamiseks mine "HALDA KAARTE/KLIENDIKAARDID" ning vajuta "lisa uus kliendikaart". Lisa oma sooduskaardi viimased numbrid ja salvesta. Pärast tankimist tekib "Ajalugu" alla ka sooduskaardi neli viimast numbrit.
4.14 Kas pangakaardiga tankides saan äppi lisada Rimi kaardi, millega koguda punkte?
Jah, äppi on võimalik lisada ka Rimi kaart, millega kogud igalt Nestes tangitud kütuseliitrilt 1 sendi Rimi raha. Kaardi lisamiseks mine "HALDA KAARTE/KLIENDIKAARDID" ning vajuta "lisa uus kliendikaart". Lisa oma Rimi kaardi viimased numbrid ja salvesta. Pärast tankimist tekib "Ajalugu" alla ka Rimi kaardi neli viimast numbrit. Oma ostusid ja Rimi raha kasutamist saad jälgida Rimi kodulehelt, nende terminalis või Rimi äpis.
4.15 Miks ma näen arvel erinevat kaardinumbrit märkega “mobiilimakse”?
Kehtivale plastikust maksekaardile tekitatakse automaatselt virtuaalne maksekaart, mis on erineva numbriga, et saaksid hõlpsalt oma äpi ostudel silma peal hoida.
4.16 Mu Neste (plastikust) maksekaart on juba ühendatud Rimi kaardiga. Miks ma automaatselt punkte ei kogu?
Pane tähele, et Neste plastikust maksekaart ja virtuaalne kaart on erinevad kaardid. Et koguksid ka äpis Rimi punkte, tuleb Rimi kaart äppi lisada ning märkida see “peamiseks sooduskaardiks”.
4.17 Ma ei taha iga kord Rimi kaarti äppi lisada. Kuidas saan oma virtuaalse maksekaardi Rimi kaardiga ühendada?
Selleks logi sisse Neste iseteenindusse. Mine Kaardid/Rimi kaart/Ei ole ühendatud/Lisa.. Lisades Rimi kaardi täispika numbri ühendatakse Sinu kaardid automaatselt ning iseteenindusse tekib märge “Ühendatud”.
4.18 Kas äpist on näha, milliseid kaarditehinguid on tehtud?
Jah, mobiilimaksetega tasutud ostutehinguid näeb äpis „Ajalugu” vahekaardil.
4.19 Kas iseteeninduses saan jälgida äpis tehtud ostusid?
Jah, oma maksekaardi konto seisu saad kontrollida oma iseteenindusest pärast seda kui kasutajatunnus ja parool on aktsepteeritud. Neste iseteeninduses saad igal ajal oma Neste plastikkaardiga või virtuaalse maksekaardiga tehtud ostudel ja arvetel silma peal hoida. Saad oma kaardi mugavalt ja kiiresti ka soovi korral sulgeda.
4.20 Kas äpist on näha, kui suur on veel vaba jääk, enne kui kasutajalimiit kätte jõuab?
Neste maksekaardi saldot saab jälgida, kui logida sisse oma Neste iseteenindusse, klikkides esilehel “Saldo”. Äpi e-kviitungil saldo ei kajastu.
4.21 Kas teenust saab kasutada ka Neste eraisiku kaardi lisakaardiga?
Kahjuks mitte. Mobiilimaksete funktsiooni saab kasutada vaid põhikaardi omanik. Lisakaardi omanik peaks taotlema endale personaalset maksekaarti ja avama Neste eraisiku krediitkaardi või ettemaksukaardi konto. Lisaküsimustes palume pöörduda Neste klienditeeninduse poole.
4.22 Minu Neste eraisiku kaart on Neste ettemaksukaart. Kas saan mobiilimakset kasutada?
Jah. Kui kasutate Neste eraisiku ettemaksukaarti, kus makseviisina on kasutusel Neste ettemaks, saate endale samuti aktiveerida mobiilimakse funktsiooni. Saldo jälgimine toimub samuti Neste iseteeninduse kaudu.
4.23 Mis on Plussa kaart? Kas mobiilimaksete eest koguneb mulle Plussa boonuspunkte?
Plussa kaart on Neste Soome sooduskaart, mis annab soodustust Neste Soome tanklates, pesulates ja kohvikutes. Eestis tankides ei saa sa Plussa boonuspunkte koguda.
Plussa boonuspunkte saad kasutada vaid juhul kui tangid Soomes ja omad Plussa kaarti, millega oled sidunud oma Neste deebet- või krediitkaardi info. Plussa boonuskaardi infot saad lisada ka äppi. Kui Plussa kaardi info on äppi sisestatud, kogud Soomes mobiilimaksetega Plussa boonust automaatselt. Soomes Plussa boonuspunktide kogumise kohta leiad rohkem infot siit.
5. Abi probleemolukordades
5.1 Kuidas saan oma PINi muuta?
PIN-koodi on võimalik muuta äpi seadetes. Kui unustasid PIN-koodi, tuleb Neste äpist välja logida ja uuesti sisse logida. Selleks pead end uuesti autentima.
5.2 Kelle poole pöördun, kui Neste äpiga tankimine ei õnnestu.
Küsimuste tekkimisel pöördu Neste klienditeenindusse poole telefonil +372 628 5555 E-R 8.00-16.30. Jaamade klienditugi teenindab sind 24 h - tel 1424 (välismaalt helistades +372 630 4165). Lauatelefonilt ja mobiiltelefonilt helistades rakendub kohalik võrgutasu/mobiilivõrgu tasu. Klienditeeninduse telefonidele 1424 ja +372 628 5555 tehtud kõned salvestatakse parima teeninduskvaliteedi tagamiseks. E-kirjad võid saata aadressile neste.klient@neste.com
5.3 Kui mu telefon varastatakse, kas keegi muu isik saab Neste äppi kasutades minu kulul oma sõidukit tankida.
Mobiilimakse ilma isikliku PIN-ita ei ole võimalik. Kui kahtlustad, et sinu valitud PIN on sattunud võõrastesse kätesse, siis helista koheselt oma mobiiloperaatorile ja palu SIM-kaart sulgeda, et ära hoida võimalik kahju.
5.4 Mis siis, kui äpp ei tööta?
Võta ühendust meie klienditeenindusega ja selgita, mis täpselt ei tööta. Parema teeninduse tagamiseks palume, et ütleksid tankimise kuupäeva, tankla nime, kellaaja, nime- ja perekonnanime, kasutajanime ning millise maksevahendiga tankisid. Kuna tegu on arendusjärgus äpiga, hindame väga sinu tagasisidet – kui leiad kohti, kus oleks parandamisruumi, palume sellest meile julgelt teada anda www.neste.ee/tagasiside.
5.5 Kuidas saan Neste Äpi kasutamise lõpetada?
Kasutajana on sul igal ajal õigus Neste Äpi kasutamine lõpetada kustutades rakenduse oma nutiseadmest. Neste Äpi kustutamise korral ei saa sa enda nutiseadmes Neste äppi enam kasutada. Kui soovid taas alustada Neste äpi kasutamist, pead selle oma nutiseadmesse uuesti alla laadima.